Over gesprekssimulaties en virtuele trainingsacteurs
In het onboarding programma van één van mijn klanten zijn enkele, soms klassikale, (communicatie) trainingen opgenomen. Hierbij wordt met enige regelmaat gebruik gemaakt van trainingsacteurs. Er is een vaste, maar (te) kleine poule trainers die deze training kunnen geven.
Gecancelde trainingen en slechte evaluaties
Het is het laatste jaar een aantal keer voorgekomen dat een training op het laatste moment moest worden afgezegd omdat de trainer niet beschikbaar was en op de korte termijn niet kon worden vervangen. Een andere uitdaging betreft de evaluaties van de trainingen. Die zijn namelijk niet altijd even positief. Deelnemers hebben vaak onvoldoende tijd om te oefenen. En het oefenen wordt als extra stressvol ervaren doordat er, naast de ervaren spanning van de oefening zelf, ook nog andere deelnemers zijn die meekijken. Soms komen deelnemers ook niet aan de beurt omdat de tijd gewoonweg ontbreekt.
“Peter, kom met een alternatief voor dit belangrijke onderdeel in ons onboarding programma.”
Kennismaken met DialogueTrainer
Op het Learning Innovators Festival demonstreerde Henny de Labby Onboarding Game. Bij die demonstratie was Marco Houthuijzen als deelnemer aanwezig. Marco is Chief Experience Officer bij DialogueTrainer.
DialogueTrainer is gespecialiseerd in gesprekssimulaties voor marketing, assessment en onboarding, en werkt o.a. met ‘virtuele trainingsacteurs’. Met hun platform bootsen zij praktijksituaties na in een realistische omgeving waarmee professionals in een veilige omgeving hun kennis, houding en gedrag kunnen verbeteren.
En wat nou zo leuk is …
DialogueTrainer integreert naadloos met Moodle & Pluvo!
Natuurlijk ging ik met Marco in gesprek.
Resultaten tot zover
Inmiddels heb ik een testopstelling live voor een onboarding programma, ondersteund met Moodle. Hierin is DialogueTrainer met een vijftal simulaties geintegreert.
Ook bij Pluvo zijn er leuke ontwikkelingen gaande met DialogueTrainer. Daarover hoor je snel meer. Ik zal daar in de Labby Leuks aandacht aan besteden.
Benieuwd naar het vervolg?
Heb jij een soortgelijke uitdaging als de klant waar ik dit blog mee begon? Ben je benieuwd naar het aanbod? Kijk dan eens naar de klantcases op de site van DialogueTrainer of neem gewoon even contact met mij op.
Schrijf je ondertussen in voor de maandelijkse Labby Leuks en blijf op die manier op de hoogte van de ontwikkelingen.
0 reacties